ERNA-account en studenten e-mail
Toegang met ERNA
Het Erasmus Remote Network Access (ERNA) account is je digitale studentenaccount waarmee je toegang hebt tot ICT-voorzieningen van de Erasmus MC Academie, zoals OSIRIS en TestVision (voor het maken van toetsen). Je ERNA-account wordt 2 maanden vóór de start van je opleiding geactiveerd (mits op tijd ingeschreven) en 2 maanden ná de einddatum van je opleiding gedeactiveerd. Wil je jezelf aanmelden voor een opleiding en heb je een inactief ERNA-account? Dan lees je hieronder wat je kunt doen.
Accountgegevens (@eur of @student.eur)
Je ERNA-inloggegevens ontvang je bij aanvang van je studie, kort na je aanmelding. Deze bestaat uit je gebruikersnaam en een wachtwoord. Je gebruikersnaam (ERNA-ID) bestaat uit je studentnummer en initialen gevolgd door de extensie '@eur.nl' (123456ab@eur.nl). Let wel: je e-mailadres is als volgt;123465ab@student.eur.nl. Voor je e-mailadres noteer je dus wel @student.eur.nl.
Studenten e-mail inbox
Aan je ERNA-account zit tevens je studenten e-mailbox gekoppeld. Via Outlook kun je in je studentenmail komen. Gebruik als gebruikersnaam je ERNA-ID, dus bijvoorbeeld 123456ab@eur.nl.
Studenten e-mailadres wijzigen
Het is niet toegestaan om je studenten e-mailadres te wijzigen. Je loopt anders het risico dat je bepaalde e-mails niet ontvangt.
ERNA-account inlogproblemen
Ervaar je inlogproblemen? Probeer dan onderstaande stappen te volgen.
Lukt inloggen nog steeds niet? Zie dan onderstaande informatie. Stuur in dit geval een printscreen mee van de foutmelding die je krijgt.
Inlogproblemen of ERNA gegevens kwijt
Wanneer je inlogproblemen ondervindt kun je een wachtwoordreset uitvoeren via deze link. Werkt dit niet? Neem dan contact op met het Erasmus Studenten Service Centrum (ESSC): 010-4088880.
Ik weet niet of ik een ERNA-account heb
Ga naar de aanmeldpagina en kies onderaan de pagina voor de button 'aanmelden zonder ERNA-account' vul de gevraagde gegevens in waaronder je achternaam (let op: uitsluitend je geboortenaam ofwel meisjesnaam) en geboortedatum. Krijg je de melding dat je al een account hebt? Volg dan de stappen beschreven in het kopje hierboven 'ERNA-gegevens kwijt of inlogproblemen'. Kun je zonder problemen naar de volgende pagina? Dan kun je jezelf aanmelden voor een opleiding en wordt er automatisch een ERNA-account voor je aangemaakt.
ERNA-gegevens niet ontvangen?
Heb je jezelf aangemeld maar geen ERNA gegevens ontvangen? Is je account onterecht opgeheven of gedeactiveerd? Stuur dan een e-mail, graag met printscreen, met je studentnummer of volledige naam en geboortedatum (wanneer je geen studentnummer hebt) naar het Onderwijs Service Centrum (OSC) via osc.za@erasmusmc.nl.